Kúpna zmluva

poznámky budú doplnené neskôr....

 

Životopis

Je písomná správa v ktorej žiadateľ o pracovné miesto v chronologickom poradí stručne opisuje svoj život.

 

Životopis možno písať ako :

  • individuálnu písomnosť
  • dotazník

Náležitosti životopisu:

Záhlavie (adresa pisateľa)

Názov písomnosti (do stredu životopis)

Osobné údaje

titul, meno, priezvisko

dátum narodenia

miesto narodenia, okres, kraj

národnosť, štátna príslušnosť

školské  vzdelanie

Prax v zamestnaní

Odborné jazykové vedomosti

Osobné záujmy

Adresy osôb, ktoré môžu dodať informácie o pisateľovi

Miesto a dátum na napísania životopisu

Vlastnoručný podpis

Podľa rozsahu píše riadkovačom číslom 2, žiadosti o miesto vždy prikladáme orignál životopisu, kópiu si ukladáme do osobných dokumentov.

 

Vnútropodnikové písomnosti

Používajú sa iba vo vnútri podniku, žiadna norma ich neupravuje, dodržiavame iba okraje Ľ - 2,5 cm, P- 1,5 cm, H- 2,7 cm, D- 2,5 - 3 cm.

Delenie vnútropodnikových písomností

ü  podľa spôsobu vyhotovenia -

·         originálny (pozvánka, zápisnica,..)

·         formuláre (príjemka, výdajka,..)

·         rozmnoženiny (obežníky, smernice,..)

ü  podľa obsahu

·         komunikačného charakteru

·         dokumentačného charakteru

·         evidenčného charakteru

POZVÁNKA

Má komunikačný charakter, podáva informácie pozvaným o tom kde a kedy bude stretnutie, musí sa vyhotoviť a odovzdať včas aby sa mohol pracovník na poradu pripraviť.

Môže sa napísať ako:

ü  individuálny list

ü  úradný list

Významným osobám sa posiela ako osobný list.Musí obsahovať dátum, hodinu, miesto konania, predmet rokovania - tu je potrebné uviesť mená referujúcich prípadne i čas určený ich rokovaniu, ďalej sa uvedie kto sa má porady zúčastniť a aké podklady má priniesť. Organizačné pokyny : ubytovanie, strava, úhrada cestovného atď. Pozvánka sa môže posielať aj doporučene.

 

OSOBNÉ LISTY

Ďalšou formou listov okrem úradných a obchodných sú aj osobné, píšu ich riaditelia, námestníci, ústavný činitelia a prezidenti športových a iných zväzov...

Podľa obsahu ich rozdeľujeme:

ü  blahoprajné - k novému roku,..

ü  ďakovné - za splnenie úloh, spoluprácu,..

ü  sústrastné - pri úmrtí

ü  odporúčajúce - pri prechode na iné pracovisko,..

ü  pozívacie - výročia, výstavy, kongresy,...

ü  ospravedlňujúce - za neúčasť na poradách ,...

Osobné listy majú predpísanú úpravu (STN 016910)

1.) píšeme ich na bielom papieri A4 a na odosielanie sa používa biela obálka

2.) ľavý okraj má šírku 30mm, pravý najmenej 30mm horný 27mm a dolný 30mm.

3.) Osobné listy majú v ľavom hornom rohu predtlačenú funkciu vedúceho pracovníka pod ktorou je názov organizácie. Osobné listy ústavných činiteľov majú v ľavom hornom rohu len funkciu bez názvu inštitúcie. Meno a priezvisko sa píše súmerne s predtlačou. Najdlhší riadok adresy musí začať 30mm od ľavého okraja papiera. Ulica sa neudáva.

4.) Miesto a dátum odoslania sa píše v riadkovom tvare v pravom hornom rohu vo výške posledného riadka predtlače. Posledná číslica dátumu sa má zhodovať s okrajom pravého listu.

5.) Odvolávacie údaje sa neudávajú ale číslo listu sa píše pod miestom odoslania. Píše sa na neodoslanú kópiu, v nevyhnutných prípadoch aj na čistopis osobného listu.

6.) Listy riaditeľa sú adresované určitému príjemcovi, preto začínajú oslovením, ktoré sa píše od ľavej zvislice. Medzi miestom odoslania a oslovením sa vynechávajú 2 riadky. Za oslovením dávame čiarku. Odseky sa začínajú odrážkou, medzi odsekmi sa vynecháva 1 riadok. Celý text sa píše riadkovaním 1,5. Dôležitú časť môžeme zvýrazniť a podčiarknuť.

7.) Adresa príjemcu sa píše do dolnej 1/3 od ľavej zvislice pod nadpisom. Začíname zdvorilostným oslovením.

8.) Pod textom listu v strede v pravej polovici sa odosielateľ vlastnoručne podpíše. Jeho meno a funkcia sa nevypisujú.