Public relation

Práca s verejnosťou, pričom ide o prostriedok masovej komunikácie na vytvorenie pozitívneho imageu firmy 

OBLASTI PR

Práca s médiami - sponzoring, tlačové konferencie, správy, interviu

Produktová publicita - výstavy exkurzie, DOD

Firemná komunikácia - logo, vizitky, charita, uniformy,..

Zastupovanie záujmov firmy - lobovanie - jednanie z vládnimy úradníkmi, zástupcami rôznych firiem

Poradenstvo - pre rôzne firmy, vlastné komunikačné prostriedky, brožúry, noviny,.. 

Priamy marketing

- je marketing priamych objednávok odvodených z priamej distribučnej firmy bez sprostredkovateľov

Hlavnými znakmi marketingu je cieľová komunikácia firmy na:

 

  • vybratú skupinu zákazníkov
  • priamu adresu alebo kontakt
  • osobne a systematicky

DRUHY PRIAMEHO MARKETINGU:

TELEMARKETING - prostredníctvom telefónu vás oslovia pričom si môžete objednať alebo za iných podmienok kúpiť určitý druh tovar

DIRECT MAIL – poštou priamo na adresu prichádzajú listy, katalógy, darčeky, CD DVD, Môžete si objednať rôzny tovar pričom takéto zásielky vzbudzujú u zákazníka dojem že tovar je určený len a len pre neho. Ide v podstate a cielené šírenie reklamnej zásielky.

TELE SHOPING

NÁKUPNÉ TV STANICE

OSOBNÁ NÁVŠTENA V DOMÁCNOSTI

 PACKING 

 

Obal pri predaji produktu zohráva veľmi dôležitú úlohu.

Jeho úlohy sú nasledovné :

  • Ochranná funkcia (zabezpečuje kvalitu výrobku)
  • Manipulačná
  • Komunikačná funkcia tovaru (láka zákazníkov, informuje, charakterizuje produkt )

Obal by mal byť navrhnutí tak aby všetky jeho funkcie spolu ladili a vytvárali jednotný celok. Firmy dávajú tvoriť odborníkom a snažia sa aby bol čo najlepší.

ETIKETY

Podľa druhu výrobku na obale je množstvo informácii, ktoré každý spotrebiteľ vo svojom vlastnom záujme má preštudovať