Public relation
Práca s verejnosťou, pričom ide o prostriedok masovej komunikácie na vytvorenie pozitívneho imageu firmy
OBLASTI PR
Práca s médiami - sponzoring, tlačové konferencie, správy, interviu
Produktová publicita - výstavy exkurzie, DOD
Firemná komunikácia - logo, vizitky, charita, uniformy,..
Zastupovanie záujmov firmy - lobovanie - jednanie z vládnimy úradníkmi, zástupcami rôznych firiem
Poradenstvo - pre rôzne firmy, vlastné komunikačné prostriedky, brožúry, noviny,..
Priamy marketing
- je marketing priamych objednávok odvodených z priamej distribučnej firmy bez sprostredkovateľov
Hlavnými znakmi marketingu je cieľová komunikácia firmy na:
- vybratú skupinu zákazníkov
- priamu adresu alebo kontakt
- osobne a systematicky
DRUHY PRIAMEHO MARKETINGU:
TELEMARKETING - prostredníctvom telefónu vás oslovia pričom si môžete objednať alebo za iných podmienok kúpiť určitý druh tovar
DIRECT MAIL – poštou priamo na adresu prichádzajú listy, katalógy, darčeky, CD DVD, Môžete si objednať rôzny tovar pričom takéto zásielky vzbudzujú u zákazníka dojem že tovar je určený len a len pre neho. Ide v podstate a cielené šírenie reklamnej zásielky.
TELE SHOPING
NÁKUPNÉ TV STANICE
OSOBNÁ NÁVŠTENA V DOMÁCNOSTI
PACKING
Obal pri predaji produktu zohráva veľmi dôležitú úlohu.
Jeho úlohy sú nasledovné :
- Ochranná funkcia (zabezpečuje kvalitu výrobku)
- Manipulačná
- Komunikačná funkcia tovaru (láka zákazníkov, informuje, charakterizuje produkt )
Obal by mal byť navrhnutí tak aby všetky jeho funkcie spolu ladili a vytvárali jednotný celok. Firmy dávajú tvoriť odborníkom a snažia sa aby bol čo najlepší.
ETIKETY
Podľa druhu výrobku na obale je množstvo informácii, ktoré každý spotrebiteľ vo svojom vlastnom záujme má preštudovať